In maart gaf de overheid de eerste maatregelen aan met betrekking tot het coronavirus. De reactie daarop was in één woord te beschrijven, namelijk chaos. Voor iedereen stond de tijd even stil en vooral bedrijven en organisaties wisten even niet wat te doen. Waar menig mens nu denkt online op een laag pitje te moeten zetten, raden wij dit juist af. Maar waarom?
NowOnline SEO/SEATen eerste is er een enorme stijging te zien in het social media gebruik. We zitten thuis en vervelen ons sneller waardoor we urenlang door social media kanalen heen scrollen. Dit is voor ondernemers dé perfecte gelegenheid om je advertentiebudget te verhogen. Inspireer jouw doelgroep door producten en/of diensten aan te bieden via social media kanalen. We klikken namelijk eerder op advertenties om er vervolgens meer informatie over te zoeken. Daarnaast kun je social media nu ook inzetten voor maatschappelijke doeleinden, om zo je steun te betuigen. Hiermee genereer je meer bereik en volgers. Weet echter wel dat het geen manier is om je eigen merk of bedrijf te promoten. Het is en blijft een steunbetuiging. Tot slot zitten veel winkels dicht. Hier kan ook goed op in worden gespeeld met social media. Promoot producten via de socials, zorg voor goede klantenservice en zet winacties op!
Winkels en restaurants zijn ook flink de dupe van het coronavirus. De deuren zijn gesloten en de vraag wanneer ze weer open mogen kan door niemand worden beantwoord. Zorg er daarom voor dat je een online webshop hebt. Hiermee kunnen klanten toch nog online kleding kopen, hun favoriete gerecht bestellen en online cadeaubonnen aanschaffen. Voor de meeste winkels zijn online oplossingen te vinden, wij denken dan ook graag mee met deze oplossingen. Probeer de consument echter wel tegemoet te komen met lage verzendkosten, een langere retourtermijn of een extraatje. Denk mee met de klant en deel dit op de social media kanalen. Zo weten klanten af van de mogelijkheden, zien ze de klantvriendelijkheid en blijf jij een inkomen hebben in deze gekke tijden.
Als laatst willen we aanraden een website niet zomaar op te zeggen in tijden van nood. Dit is namelijk een belangrijke informatiebron. Via een website kan je blijven communiceren met de klant over de belangrijkste aspecten rondom het coronavirus. Zo blijf je in contact en houd je de klanten up-to-date. Zorg er dan ook voor dat je een tijdelijke melding op je website of webshop plaatst met algemene informatie over het coronavirus. Zo weten ze gelijk hoe jullie als bedrijf om gaan met een situatie als deze. Daarnaast is het ook een goed moment om de gehele website grondig door te nemen. Wellicht zie je daardoor kansen voor de toekomst.
Blijf dus online actief, ook in deze gekke tijden. Loop je online vast en heb je geen idee hoe je dit het beste kan aanpakken? Stuur ons dan gerust een bericht. Wij denken graag mee in oplossingen, bouwen met liefde webshops en optimaliseren websites. Zo hebben wij vorige week dé oplossing gevonden voor alle ondernemers onder ons, namelijk de GO-tickets time slots. Lees hier meer over deze reserveringsmodule!
Benieuwd wat we allemaal kunnen? Bekijk dan onze inspiratie pagina.
Terug naar de blogJouw data is veilig bij ons! We zijn ISO 9001 en 27001 gecertificeerd en werken volgens GDPR richtlijnen.
Meer over onze werkwijze